woensdag 26 mei 2010

Cricut Update mei 2010

Er is een nieuwe update voor Cricut Design Studio. Om de update te installeren is het belangrijk om de oude versie te verwijderen. In je menu program files ga je naar het mapje cricut en hier kies je voor uninstall.
De oude versie word verwijderd, al je opgeslagen werken en lijst met favorieten en eigen cartridges blijven gewoon bewaard. Klik hier  voor de uitgebreide uitleg.

Wil je de ook de nieuwste cartridges in de libary download dan ook het fontpack, vervolgens zoek je hem op in de map waar je hem hebt opgeslagen en je klikt op installeren, je volgt te stappen op het scherm. Let wel.... wanneer je alle cartridges hebt geinstalleerd duurt het vrij lang voor CDS opstart.

Wat is er veranderd???
** Als je een woord typt en je overschrijd de pagina grens werd het woord afgebroken, Nu loopt het woord gewoon door.
** Als je cursor de virtuele grens overschrijt, kan je in de shape properties zien waar hij zich bevind...
als je de X- op nul zet word de afbeelding links boven op je mat geplaatst.

** Wanneer je meerdere afbeeldingen op je mat geplaatst hebt, kan je ze groeperen. Je drukt op je linkermuis knop, er verschijnt een kader, door de muis te bewegen vergroot dit kader en kan je de afbeeldingen omsluiten, alle in het kader vallende afbeeldingen worden een groepje.
Op deze manier kan je een groep lassen, vergroten, verkleinen of in zijn geheel verplaatsen. Dit is vooral handig bij woorden.

tot zover de veranderingen die ik gevonden heb, mochten er nog meer aanpassingen zijn geweest die ik nog niet ontdekt hebt, hoor ik dit graag van je.
Liefs

1 opmerking:

Inge zei

bedankt lydia!
als mijn hoofd wat minder vol is,ga ik het eens op mijn gemakje lezen en uitvoeren.
liefs inge