woensdag 31 augustus 2011

Het kleuren van Schaduwen





Tijdens de knotsgekke kaarten dagen had ik tijdens de demo en workshops
uitgelegd hoe het licht valt tijdens je kleurwerk.

Op het Copic Marker Europe blog heeft een van de teamleden een tutorial hierover gemaakt.
En toestemming gegeven om deze vertaald in het nederlands op dit blog te plaatsen.

For Engelisch or Deutsch 


Zo ziet mijn kleur werk eruit als ik me niet druk maak waar het licht vandaan komt:

Saai he?
Je kan redelijk snel zelf een hulpmiddel maken,om de juiste licht inval te vinden.
Neem een stukje doorzichtig stevig plastic.
Teken hierop de zon met de zonnen stralen

Plaats deze sheet over je werkstuk heen:
Het beste doe je dit voor je begint met kleuren.
Hier is de afbeelding al ingekleurd met de lichste kleuren door Barbara.
Wanneer je nu de zonnen stralen over de afbeelding heen legt zie de schaduwen komen. 
daar waar de stralen het eerst de afbeelding binnen komen is het het lichts
daar waar de zonnen stralen de afbeelding verlaten is het het donkerste. 



Zo ziet de afbeelding eruit met de zon recht van boven


Zo ziet de afbeelding eruit met de zon van rechts boven.

Hier komt de zon van links boven

Hier staat de lichtbron aan de voorkant opgesteld
De afbeelding is Ashee van Emerald Faeries. 
Ik hoop dat deze uitleg je verder kan helpen

Liebe Grüße vom
Kreativmonster

Barbara thank you for your permission to post this wonderfull tuto on my blog.


post signature

1 opmerking:

Charlotte zei

Wat een schitterende tutorial Lydia!
Ik probeer de zonnestralen altijd in gedachte voor te stellen van waar ze komen, best moeilijk. Misschien moet ik deze truc ook eens proberen.