dinsdag 7 december 2010

Tissue Tape

Op het blog van Tim Holtz maakt hij iedere dag een tag. Op 1 van deze tags gebruikt hij Tissue tape.
Tissue tape is een rolletje bedrukt tape van tissue papier. Als je het ergens opgeplakt hebt en het zit niet naar je zin kan je het weghalen en anders opplakken.  (de link voor zijn filmpje)

Persoonlijk vind ik zo rolletje tape best prijzig, maar toch ook erg leuk.
Wat heb ik nu gedaan. Ik heb een rol schilderstape genomen en deze in stroken
op een transparant geplakt. Dit kan natuurlijk ook op een craftsheet.
Waarna ik het tape heb bestempeld met Memento inkt. De bestempelde stroken tape
heb ik daarna op een stuk karton geplakt en deze gestansd met een sizzix stans en de bigshot

De vogel en de bloem heb ik daarna gekleurd met Worn Lipstick en Stickels.

De label heb beinkt met 3 kleuren distres ink Forest Moss, Crushes Olive en Walnut stain.
Daarna heb ik de tak gestempeld met Memento inkt. Toen wat druppels water op de tag laten vallen
en deze gedroogd met de heatgun. 
Met de stempel Splatter van Hero Arts en witte verf zijn de sneeuwspots gestempeld
De lintjes heb ik gekleurd met Maya Mist en even laten drogen.
Het groene takje waar de vogel op zit is gemaakt met flowersoft kleur wit
en deze groen gekleurd met Maya Mist.
Met de Edge distresser heb ik de randen bewerkt, als laatste zijn de onderdelen op
de label geplakt.
Als heb je niet alle materialen in huis die gebruikt worden met
een beetje creativiteit kan je heel ver komen.

2 opmerkingen:

Inge zei

leuke tip van flip!!!
en weer helemaal super uitgelegd!!!
bedankt lydia,en wat een mooie label heb jij er weer van weten te maken zeg!
liefs inge

Geertje zei

Wat weer mooi gemaakt en bedankt voor de tip Lydia.
Wie weet ga ik het eens proberen.
Maar ik wil helaas zoveel proberen.

Groetjes Geertje,