maandag 1 februari 2010

Cricut Color stiften

In de Cricut machine kunnen color stiften geplaatst worden. De stiften zet je in de houder van het mes. Het leuke is dat je een randje om je gesneden figuur krijgt.
Vanmiddag als de kleine meid in bed ligt zal ik kijken of ik er een filmpje van kan maken.
Maar eerst zal ik jullie de werkvolgorde geven.
* je brengt de stift in
* je laad het papier
* kies je figuur dat je wilt snijden
* stel de speed in op 3 en de pressure op 2
* kies de grote voor de afbeelding
* druk op CUT
de afbeelding word nu getekend.
* als de machine klaar is druk je op load paper
* je verruild de stift voor het mes
* past de pressure aan, afhangelijk van het papier
* repeat last
* dan druk je weer op CUT
* unload paper

je afbeelding is nu gesneden met een randje erom heen.

de stiften zijn in 4 sets verkrijgbaar, pastel tinten, primare tinten, zwart & bruin, Sophisticated (bruin, zilver, maroon, navy blue, en teal).

haal na het tekenen niet de mat uit de machine, doordat de load paper button gebruikt onhoud de machine waar het begin punt is geweest en zal er goed gesneden worden.

De functie load paper  gevold door repeat last, kan je ook gebruiken als je twijfeld of er wel goed door het papier is gesneden. Zo kan je voor ee 2e keer door het papier heen snijden

Liefs.

1 opmerking:

Inge zei

ik kan niet wachten op mijn CDS programma!!!
ga dit allemaal opslaan en uitprinten straks.
je bent echt super duidelijk in je uitleg!

groetjes inge