donderdag 25 mei 2017

Stoer

Hallo Bloglezer,

Met 2 meiden in huis is de tijd aangebroken om de cricut uit de kast te halen.
Inmiddels staat de Cricut Air alweer een tijdje naast me op het
buro.
En ik heb natuurlijk de mazzel dat ik naast Conny mag zitten 
als ik met de Hobbyhoek mee ga naar de beurs.
Altijd erg gezellig en een bron van inspiratie. 

Kortom tijd om aan de slag te gaan.

Cricut Air, Glitter flex, cricut tools, strijkijzer en plank
Stapel shirtjes voor de meiden. 


in het programma Design Studio ben ik gestart met het schrijven van de tekst


Ik wil de woorden in 4 verschillende kleuren glitter flex hebben
dit heb ik ook zo op de mat gedaan zodat het in stappen gesneden kan worden. 
Dus per kleur.
voordat ik de ga snijden heb ik wel de functie spiegelen aangevinkt.


De flex leg je met de achterkant naar boven op de mat, je moet dus in spiegelbeeld snijden
om de tekst goed op de stof te krijgen. 
Na het snijden heb ik de tekst uitgeknipt, zodat ik het overschot kan verwijderen 
en niet heel veel rest materiaal krijg. 


Met de cricut haak gaat het "pellen" erg makkelijk.


Nadat ik alle 4 de teksten gesneden en gepeld hebt knip ik de sheet
waar de flex opzit nog wat strakker af. Hierdoor heb ik wat meer 
ruimte om de tekst goed op het shirt te leggen. 

Dit gaat natuurlijk erg makkelijk als je een pers hebt, die heb ik niet
dus met een theedoek, strijkijzer en strijkplank gaat het ook goed. 
Je legt de theedoek over de woorden heen zet het strijkijzer er boven op
wel even goed opletten dat de afbeelding goed onder het ijzer valt. 
en +/- 30 seconden stil laten staan. 
Is je afbeelding groter dan het ijzer, verplaats je het ijzer en herhaal je de vorige stap.

Voorzichtig controleren of de afbeelding goed vast zit 
De sheet voorzichtig verwijderen, dit gaat het beste als het is afgekoeld.


En dan passen en poseren 


Op dezelfde manier ben ik te werk gegaan met een 2e shirt voor 
onze oudste dochter. 


Het hart heb ik samen gesmolten met het paard zodat het hart 
niet doorloopt onder het paard. 
Je krijgt een soort puzzel.
Doordat de bescherm laag van de flex klevend is plakt het vast
aan de stof en kun je zo heel makkelijk de afbeeldingen in elkaar schuiven. 
Heb het overigens wel in 2 stappen gedaan. 
Eerst de I en het hart
vervolgens het paard erin geschoven. 


En dan natuurlijk ook samen op de foto. 








Ik hoop jullie weer te hebben kunnen inspireren.
post signature
Follow Me on Pinterest

Geen opmerkingen: