vrijdag 17 juli 2015

You make me Happy

You make me Happy,

De kaart is gemaakt met een hele gave gieter vol met bloemen
van Tattered Lace.


Voor de basis heb ik wit cardstock genomen van 15x30cm en dat dubbelgevouwen
Het design papier komt uit de paperpad van BasicGrey "FreshCut".
Hiervan heb ik een stuk gesneden op 14.5x14.5cm en dit op de basis kaart geplakt. 
Met een essential vierkante stans van Tattered Lace heb ik een vierkant 
uit wit gestansd en deze met 3d foam tape op de basis kaart geplakt. '
Hier komt met 3d foam tape de Gieter weer op.

De stans heb ik 4 keer gestansd uit 4 verschillende vellen papier
Voor de basis van de gieter heb ik een grijsachtig vel gekozen
uit het roze vel papier heb ik de losse stukjes gehaald en deze in
de grijze gieter gelegd. 
Helaas bleef dat niet zo heel goed zitten.

Van een gieter die toch al verknipt zou worden heb ik een malletje geknipt
en dit overgetrokken op Stick It en uitgeknipt.
De Gieter heb ik hierop geplakt en toen bleven de roze kleine stukjes
wel zitten. 
Het bovenste gedeelte van de gieter heb ik bewerkt met Glitter.
Dat kan omdat je met Stick It hebt gewerkt, je hebt dan geen geklier met lijm.
De bloemen heb ik uit de overige stansjes geknipt en op de grijze bloemen geplakt. 
Zo krijgen de bloemen een vrolijk tintje. 


Met een kaleidoscope bloemen stansje van Tattered Lace 
(eerst heb ik beide onderdelen los geknipt van elkaar)
Heb ik het buitenste bloemetje 5x gestansd


En deze bloemen nat gesprayd met water en even laten intrekken. 


Als het papier lekker nat maar niet helemaal doordrenkt heb ik 
de bloemen droog gedept. Op elkaar gelegd, in het midden een gaatje geprikt
met een prikpen en hier een brad in gestoken. 
Blaadje voor blaadje heb ik nu tot een propje gekreukt. Eerst het binnenste blaadje
toen verder blaadje voor blaadje.
De bloem die nu ontstaan is heb ik gedroogd met een heattool.

Uit dessign papier zijn de bloemen gestansd en de blaadjes uit groen cardstock
dit geheel bij de gieter opgeplakt.
Met een stans uit een blueprint van MFT de banner gestansd en hier de tekst op gestempeld. 


Hier zie je een detail foto van de bloem.


Ben weer erg benieuwd wat je van de kaart vind. 
Dank je voor het achterlaten van je reactie. 

post signature
Follow Me on Pinterest

2 opmerkingen:

rachel zei

so pretty lydia... gorgeous colours x

Arleta zei

fantastyczna