zondag 17 januari 2010

Gesso

Vandaag kreeg ik de vraag, wat Gesso is. Gesso is vloeibaar gips.
Gesso word veelal gebruikt door schilders om de porieen van een canvasdoek dicht te maken zodat er niet
zoveel verf opgenomen word door het doek zelf.
Op deze lay-out heb ik de gesso gebruikt op het tijdschrift en op het stuk papier uit de tv gids, zodat het iets zachter van kleur werd en minder aanwezig is. Waardoor ik meer rust krijg op de lay-out.
Gesso heeft ook  als voordeel dat het iets plakt, je kan er onderdelen op je pagina in drukken die bij het drogen vast komen te zitten.
Gesso kan je heel makkelijk opbrengen met een kwast of sponskwast. Hoe dikker je het aanbrengt hoe dekkender dus witter het zal opdrogen. 
Ik heb een grote pot Gesso gekocht bij de Action, voor een paar euro als ik met niet vergis is was het nog geen 2 euro.

Liefs

Geen opmerkingen: